Starší žiaci (14-15 rokov) 8 a 9 ŠHT
Starší žiaci
Charakteristika:
Hráči v tejto vekovej kategórii by mali mať na konci obdobia technicky správne zvládnuté všetky herné činnosti jednotlivca s tým, že ich dokážu využívať vo všetkých herných kombináciách v tréningu a v zápase. Súčasne by mali mať základnú predstavu o systémovej organizácii hry družstva v útoku a v obrane.
Úlohy a ciele:
- Všestranne rozvíjať základné pohybové schopnosti so súčasným rešpektovaním senzitívnych období vývoja organizmu so zameraním na potreby ľadového hokeja
- V príprave na ľade zvládnuť techniku všetkých herných činností jednotlivca a herných kombinácií
- Využívať herné činnosti jednotlivca v herných kombináciách a základných herných systémoch v zápase
- Osvojovať si základy teórie športového tréningu
- Formou prípravných hier a herných cvičení zdokonaľovať herné činnosti a učiť hráčov riešiť herné situácie vo dvojici a trojici (obranne aj útočne)
- Rozvíjať priateľskú atmosféru v družstve
- Viesť hráčov k vyšším morálnym etickým hodnotám v duchu fair – play
Odporúčaná proporcionalita obsahu tréningu na ľade (špeciálna príprava):
Korčuľovanie – silovo – obratnostné 30%
Herné činnosti jednotlivca 35%
Herné kombinácie 30%
Herné systémy 5%
Odporúčaná proporcionalita rozvoja jednotlivých pohybových schopností v tréningu mimo ľadu (všeobecná príprava):
VŠESTRANNÉ ZAŤAŽENIE – športové hry 30%
RÝCHLOSTNÉ SCHOPNOSTI 25%
Koordinačné schopnosti 25%
VYTRVALOSTNÉ SCHOPNOSTI 15%
SILOVÉ SCHOPNOSTI – DYNAMICKÁ SILA 10%
***************************************************************
Mladší žiaci (12-13 rokov) 6 a 7 ŠHT
Mladší žiaci
Charakteristika:
Základným charakteristickým rysom tejto vekovej kategórie je ukončenie rozširovania nácviku základných hokejových zručností (herných činností jednotlivca). V tréningu dochádza k prechodu od nácviku herných činností k ich zdokonaľovaniu pri vzájomnej súčinnosti hráčov (herné kombinácie).
Úlohy a ciele:
- Všestranne rozvíjať základné pohybové schopnosti so súčasným rešpektovaním senzitívnych období vývoja organizmu so zameraním na potreby ľadového hokeja
- V príprave na ľade zvládnuť techniku všetkých herných činností jednotlivca
- Využívať herné činnosti v súčinnosti hráčov (v herných kombináciách)
- Osvojovať si základy teórie športového tréningu
- Formou prípravných hier a herných cvičení zdokonaľovať herné činnosti a učiť hráčov riešiť herné situácie vo dvojici a trojici (obranne aj útočne)
Odporúčaná proporcionalita obsahu tréningu na ľade (špeciálna príprava):
Korčuľovanie – Korčuliarska obratnosť 45%
Herné činnosti jednotlivca 45%
Herné kombinácie 10%
Herné systémy 0%
Odporúčaná proporcionalita rozvoja jednotlivých pohybových schopností v tréningu mimo ľadu (všeobecná príprava):
VŠESTRANNÉ ZAŤAŽENIE – pohybové a športové hry 35%
RÝCHLOSTNÉ SCHOPNOSTI – reakčná rýchlosť 25%
Koordinačné schopnosti – priestorovo – orientačná, reakčná, rovnováhová a kinesteticko-diferenciačná schopnosť 25%
VYTRVALOSTNÉ SCHOPNOSTI 10%
SILOVÉ SCHOPNOSTI 5%
**********************************************************************************
Hokejová prípravka (10-11 rokov) 4 a 5 ŠHT
Hokejová prípravka
Charakteristika:
Táto kategória je najvhodnejšia pre nácvik nových herných činností a označujeme ju aj ako „zlatý vek motoriky“. Je dôležité toto obdobie v živote hráča využívať čo najefektívnejšie a to nielen v tréningu na ľade, ale aj mimo neho.
Úlohy:
Vypestovať si trvalý vzťah k systematickému tréningu
- Všestranne rozvíjať základné pohybové schopnosti so súčasným rešpektovaním senzitívnych období vývoja organizmu a neustále rozširovať pohybový fond (základ) vo všeobecnej príprave – dôraz na rýchlostné a koordinačné schopnosti
- V tréningu na ľade – osvojiť si čo najväčšie množstvo nových pohybových zručností a činností
- Povzbudzovať hráčov k zábave a k učeniu sa nových zručností s nadväznosťou na hru
Cieľ:
Nácvik a zdokonaľovanie korčuliarskych zručností
- Nácvik základných herných činností jednotlivca (HČJ) – vedenie puku, uvoľňovanie sa s pukom, prihrávanie a spracovanie puku, streľba (zaradiť len po dokonalom osvojení korčuliarskych zručností)
- Hry na malom priestore
Odporúčaná proporcionalita obsahu tréningu na ľade (špeciálna príprava):
Korčuľovanie – Korčuliarska obratnosť 65%
Herné činnosti jednotlivca 35%
Herné kombinácie 5%
Herné systémy 0%
Odporúčaná proporcionalita rozvoja jednotlivých pohybových schopností v tréningu mimo ľadu (všeobecná príprava):
VŠESTRANNÉ ZAŤAŽENIE – pohybové a športové hry 60%
RÝCHLOSTNÉ SCHOPNOSTI – reakčná rýchlosť 20%
Koordinačné schopnosti – priestorovo – orientačná, reakčná, rovnováhová a kinesteticko-diferenciačná schopnosť 20%
VYTRVALOSTNÉ SCHOPNOSTI 0%
SILOVÉ SCHOPNOSTI 0%
***********************************************************************************************
Hokejová predprípravka (6-9 rokov) 1-3 ročník
Hokejová predprípravka
Charakteristika:
Je najmladšia veková kategória v ľadovom hokeji. Tréning na ľade, ale ja mimo neho, musí deťom poskytovať predovšetkým zábavu a radosť z pohybu. Dôraz sa nesmie v žiadnom prípade klásť na náročné cvičenia v súťažnom prostredí sprevádzané neustálym stresom.
Úlohy:
- Snaha o zábavu a radosť detí pri získavaní prvých skúseností z ľadového hokeja
- Vytvorenie vhodného prostredia a atmosféry z hľadiska zdravia, zábavy a učenia
- Učiť sa rešpektovať svojho súpera, viesť deti k poctivosti a čestnosti
- Povzbudzovať hráčov k zábave a k učeniu sa nových zručností s nadväznosťou na hru
- Viesť hráčov k disciplíne a hygienickým návykom
Cieľ:
- Nácvik a zdokonaľovanie korčuliarskych zručností
- Nácvik základných herných činností jednotlivca (HČJ) – vedenie puku, uvoľňovanie sa s pukom, prihrávanie a spracovanie puku, streľba (zaradiť len po dokonalom osvojení korčuliarskych zručností)
- Hry na malom priestore
Odporúčaná proporcionalita obsahu tréningu na ľade (špeciálna príprava):
KORČUĽOVANIE – TECHNIKA KORČUĽOVANIA 85%
HERNÉ ČINNOSTI JEDNOTLIVCA 15%
HERNÉ KOMBINÁCIE 0%
HERNÉ SYSTÉMY 0%
Odporúčaná proporcionalita rozvoja jednotlivých pohybových schopností v tréningu mimo ľadu (všeobecná príprava):
VŠESTRANNÉ ZAŤAŽENIE – pohybové a športové hry 70%
RÝCHLOSTNÉ SCHOPNOSTI – reakčná rýchlosť 10%
KOORDINAČNÉ SCHOPNOSTI – priestorovo–orientačná,reakčná, rovnováhová a kinesteticko-diferenciačná schopnosť 20%
VYTRVALOSTNÉ SCHOPNOSTI 0%
SILOVÉ SCHOPNOSTI 0%